Skica
za umiranje
Viktoria
Faust
Prva
dama hrvatskog horrora s ovom je pričom prošla slično
kao s "Psiho-faktorom" u prošlom broju Via Galactice.
Naime, "Skicu..." smo davno zametnuli, tek je neki
dan pronašli i vidjeli da je, siroče, posve nezasluženo
skupljala prašinu u tamo nekom zaboravljenom direktoriju.
Ali da je crnjak, jest, da znate...
I.
Umiranje
Sto
i jedan dan, sto i dva dana, sto i tri dana
Odbrojavanje.
Stopedeset sedam dana, sto dvadeset četiri dana, četrnaest
dana
Gubljenje razuma. Ne više
sto devedeset četiri
ne više
sto devedeset pet
ne više
Molitva. I onda
ponovno buđenje. Još uvijek živ.
Ostao
je bez noge. Toliko o Sortijskoj mogućnosti samoobnavljanja.
Toliko o tvrdnji da je posve moguće preživjeti možda
čak i godine, ne hibernirajući, svjestan, hraneći
se vlastitim mesom, crpeći rezerve mješavine plinova
upravo minimalnih količina koje su dozvoljavale da
njegov mozak funkcionira toliko da je svjestan svoga
stanja, svjestan situacije, dozvoljavajući njegovom
tijelu tek toliku aktivnost da može otkidati komadiće
vlastitog mesa i hraniti se njima. Sortijcu je moguće
zaboraviti bol. Ne, bol nije bio čimbenik njegovog
gubljenja, njegovog očajanja, njegove patnje. Na bol
je zaboravio još davno onda, dok je bio još sasvim
maleni dječak od tri godine, kada mu je otac, u žaru
svog bijesa, a otac je padao u žarove bijesa tako
vrlo često, otkinuo ruku i zagrizao u dječje meso
tolikom silinom da ga je još vruća krv poškropila
po licu kao da je još uvijek pričvršćena za živo tijelo,
kao da još uvijek kola žilama. Još dobro se sjećao
boli. Nije je osjećao. Sjećao se svog zgražanja, svoje
mržnje, sjećao se užitka koji je nastupio mnogo, pa
bar se činilo mnogo godina kasnije, kad je ubio oca.
Ne, ne bol. Strah možda. Iznenađenje, najvjerojatnije.
Mjesec dana je gledao kako iz njegovog ramena izlazi
čudna formacija meke kosti obložene nježnom kožom
fetusa. Mjesec i po dana nakon početka samoobnove
stisnuo je svoje nove, sada okoštale prste, u pesnicu.
Sedam godina nakon toga ubio je oca. Majku je ubila
sestra. Sestru je ubio brat. Brata je na kraju ubio
rat, ali kao da je to važno. Svi oni bili su u ratu.
Ali
sada
Bilo je besmisleno sjećati se svega toga. Zatočen
u maloj kapsuli, lijesu (o, znao je da je to njegov
lijes, nije se zavaravao, Sortijci ne gaje lažne nade
o životu i stvarnosti), već
koliko?
već dvjestotrinaest
sortijskih dana, negdje u svemiru, bez nade da će
ga itko pronaći, bez nade da će njegov život moći
biti nastavljen. Uostalom, čak i kad bi ga našli to
ne bi značilo spas. Ubili bi ga. Drugi bi ga ubili.
Jer Drugi su bili jedini za koje je znao da krstare
ovim prostorima Svemira. A oni, Drugi, nisu voljeli
Sortijce. Jedan od razloga bio je taj što niti Sortijci
nisu voljeli njih. Jer Sortijci nisu voljeli nikoga.
Sortijci nisu voljeli niti sami sebe.
Još
jedan zalogaj. Poznavao je okus svoga mesa. Uzimao
ga je gotovo ritualno, u posve određenim vremenskim
razmacima. Samo zalogaj. Sedamdeset osam dana nakon
početka uzimanja tkivo je počelo osjetno sporije cijeliti.
Devedeset tri dana nakon početka na njegovoj je butini
bila je nezacjeljiva rana. Sto petnaestog dana oglodao
je prste na nozi i odbacio kosti. Sada su ležale kraj
njega još vlažne, u atmosferi koja nije dozvoljavala
gubitak vlage o kojoj je njegovo preživljavanje ovisilo.
Dvjestotog dana čeprkao je po ostacima butne kosti
i onda je otrgnuo. Nije mu više trebala.
Nije
se imao čemu vratiti. Ali onda, Sortijci se nikada
nisu vezali za osobe, niti predmete, nikad nisu dozvoljavali
ono, što su Drugi nazivali osjećajima, da utječu na
donošenje odluka, da mute njihov tako dragocjeno čuvani
ratio. Drugi to nisu razumjeli. Drugi su govorili
za Sortijce da su bezosjećajne zvijeri. Sortijci ih
nisu razumjeli. Umirali su po njihovim zatvorima,
gledali kako se izvode suđenja nad pripadnicima koji
su imali nesreću biti zatočeni i svaki od njih bi
prije ili kasnije našao priliku da si oduzme život,
bez da pri tom osjeća išta. Oduzeti si život bilo
je u skladu s raciom, bilo je u skladu s načinom razmišljanja.
Oduzeti život općenito bilo je u skladu s načinom
života kojim su živjeli. Od njih se to očekivalo.
Od trenutka kad su izašli iz majčine utrobe od njih
se očekivalo da se bore. Zašto to Drugi nisu razumjeli
bilo je posve nevažno i suvišno za razmatrati. Drugi
i onako nisu bili u skladu s raciom Sortijaca. Uostalom,
Drugi su bili ti koji nisu bili u redu. Drugi su bili
ti koji su došli i zagospodarili Sortom. Ubijanja
su počela, počeli su ratovi. Sortijci su znali što
su ratovi, u ratu su bili, svaki od njih, od onog
prvog trenutka kad su im srca počela samostalno kucati,
ali Drugi su bili previše jaki i umiranja su počela.
Bilo je logično da će uskoro nestati i posljednjeg
Sortijca. Nitko se nije previše brinuo za to. Sigurno
ne Sortijci koji su i onako kroz cijelu povijest koje
su se sjećali tamanili jedni druge i koje je od samouništenja
sačuvala samo otpornost, samoobnavljanje i velika
mogućnost razmnožavanja - što je bilo neophodno jer
su roditelji i onako vrlo često ubijali svoje potomke.
Od obitelji, koja je u prosjeku imala dva do tri muška
pripadnika i dva do tri ženska pripadnika i dvadeset
do trideset članova podmladka, odraslu dob bi dočekao
otprilike jedan novi član na svaku odraslu osobu.
Populacija nikada nije bila u opadanju, ali nikada
nije bila osjetno niti u porastu. Sortijska priroda
je uvijek činila svoje i za vrijeme ratova (bez obzira
što rat nikada nije bio dobar za potomstvo, bez obzira
što je nedostatak hrane, koju je rat uvijek nosio,
zahtijevao da potomstvo bude ubijano kako bi odrasli,
sposobni za borbu, preživjeli), za vrijeme velikih
gubitaka mnogo ih je rađano, organizmi Sortijki prilagođavali
su se i nerijetko rađali, osim uobičaenih dvojki,
trojke i četvorke, a razdoblje trudnoće od četiri
mjeseca bilo je pogodno da se tijekom jedne godine
od sedamnaest mjeseci rađa bar tri, ponekad i četiri
puta. Naravno, takvi napori bi obično izmorili osobu
koja bi naposlijetku, najvjerojatnije kao i njeni
novorođeni, bila pojedena od ostalih pripadnika obitelji,
ali je tako nešto bilo očekivano. Pripadnici koji
su bili plodniji i seksualno aktivniji bili su predviđeni
da u doba ratova služe kao oni koji će pribavljati
hranu kada je bude nemoguće pribaviti. Meso Sortijca
za svakog Sortijca bilo je ono koje je najbolje vraćalo
snagu. Od samo jednog novorođenog obitelj je mogla
preživjeti čitav tjedan, na granici gladovanja, ali
dovoljno da se mogu boriti. Rijetko kada su se hranili
tijelima pobijeđenih. Neke stvari su ipak bile ispod
časti. Drugo je bilo hraniti se novorođenima ili drugim
pripadnicima obitelji, a ipak drugo krasti meso s
tijela onih koji su ostali na ratištu. To nije bio
čak ni krajnja solucija. To je bilo nedopustivo. Jedina
krajnja solucija za svakog Sortijca bio je on sam.
A
on je upravo dolazio do zaključka da crpi svoju posljednju,
krajnju soluciju.
Dvijestotinedvadeset
i prvi dan. Počeo se panično bojati da će ga naći.
Da, sad se sjećao osjećaja. Bila je to slabost iz
djetinjstva. Mržnja, bijes, strah. Ljubav? Ne, ipak
ne. Bila je to riječ koju je pokupio negdje. Negdje
iz onih knjiga koje su Drugi donosili u Centar za
rehabilitaciju. Rehabilitaciju? Koja smijurija! Oni
su ih željeli promijeniti. Promijeniti - kako? Oni
su bili ono što jesu, Sortijci. Zar se to moglo promijeniti?
Bili su rođeni kao Sortijci, odgajani kao Sortijci,
bili su spremni umrijeti kao Sortijci. To se nije
dalo promijeniti. Kako promijeniti nečije gene? Kako
jednu rasu pretvoriti u drugu, pravila i načine jedne
rase pretvoriti u pravila i načine druge? Nikako.
Čak ni ako to radiš s onako mladim Sortijcem kakav
je on bio. Imao je deset godina i dva ubojstva iza
sebe. Oca i nekog dječaka, nekoga kome čak ni ime
nije znao, čija je jedina krivnja bila što se našao
u krivo vrijeme, na krivom mjestu. Nitko. Nevažan.
Otac je bio važan. Ponosio se ubojstvom oca. Bilo
je teško za dječaka njegovih godina ubiti odraslu
osobu. Bilo mu je tek devet. Ocu je bilo nešto preko
trideset. Otac je podcijenio mržnju svoga sina. Dobro.
Pravo mu budi. Bio je užitak ubiti ga. Bio je užitak
osjećati poslije strah koji su ostali u obitelji osjećali
prema njemu. Čak i drugi otac. Drugi otac poslije
nije progovorio ni riječi s njim. Niti majke. Tako
nije bilo ni kad je sestra ubila majku. Sestra je
rodila dijete nekog od očeva. Majci se to nije svidjelo
i sestra ju je ubila. Zato je brat ubio sestru. Moguće
je zapravo da je brat bio otac tog djeteta. Tko zna.
Koga je uopće briga. Brat je poginuo zajedno s ostatkom
obitelji kad su Drugi došli.
Uzeli
su najmlađe. Drugi nikada nisu ubijali najmlađe. Zvali
su ih nedužnima. Dugo mu je trebalo da shvati taj
izraz čak i onda kada je dobro poznavao jezik Drugih.
Na kraju je shvatio: nedužni su oni koji nikada nisu
ubili. Dakle, nedužni su prezreni, nedužni su oni
kojima se odrasli hrane u ratovima. Nije želio biti
nedužan. Ali bojao se Drugih. I sve dok je bio u Centru
shvaćao je da ne smije objelodaniti da nije nedužan.
Ubio je oca i onog dječaka. Vrijedan je da se bori,
stoga, vrijedan je da živi. Ali Drugi to nisu shvaćali.
Slali su one koji nisu bili nevini na "suđenja". A
on je znao što "suđenja" znače. Na suđenjima osuđenima
govore kako je loše to kad ubiješ i da zbog toga moraš
i sam biti ubijen. To je bilo tako čudno! To je bilo
tako drugačije. Nije to mogao shvatiti. Ali ako je
želio pobjeći i dokazati da nije nedužan morao je
šutjeti i pokoravati se čudnim idejama Drugih. Znao
je da će rat uskoro doći. Rat se uvijek širio poput
zaraze.
I
rat je došao. Sa njim, kao i uvijek, došli su Sortijci.
Bilo
je dobro ponovno biti normalan. Bilo je dobro ponovno
znati što te očekuje. Oni koje Sortijci nisu ubili
u Centru, pobjegli su. On je bio među njima. Veliki
dio grada koji su Drugi sagradili ondje na Sortu bio
je oslobođen Drugih. Vrlo skoro došli su Sortijci
sa svojim obiteljima. On se skrivao i izlazio samo
onda kad je nebo bilo posve tamno i bez velikog, crvenog
koluta mjeseca koji je bacao nejasnu svjetlost na
uvijek zamagljenu površinu planeta. Znao je da bi
ga ubili da ga nađu. Sortijci su uvijek ubijali one
bez obitelji. Naravno da bi ga ubili. Osobito da su
znali da je jedan od preživjelih iz Centra. Sortijci
su tako prezirali one koji su ikada boravili i preživjeli
u društvu Drugih. Ali sad je bar znao na čemu je.
I
onda je rat ponovno došao i ponovno su došli Drugi.
Bili su tu kratko vrijeme prije nego su se Sortijci
vratili. Ponovno pokolj i ponovo neka nova vrsta straha.
Bilo je drugačije bojati se Drugih, a drugačije Sortijaca.
Više se bojao Drugih. Nije ih razumio, možda zato.
Vjerojatno zato, sigurno.
Ovaj
puta Sortijci su bili organiziraniji. Naučili su nešto
od Drugih. Drugi su znali ratovati. Imali su tehnologiju
za istrebljavanje. Sortijci su naučili njihovu tehnologiju.
Ipak, nisu se toliko razlikovali. Trebali su izvršiti
samo male, tehničke modifikacije. Fizički su bili
slični, mada opet, tijela su im funkcionirala na razne
načine. Njihovi mentalni sklopovi bili su slični,
ali opet, razmišljali su na različite načine. No,
kad je bila riječ o ratovanju - to je bila točka na
kojoj su se našli.
Našao
je načina da uđe u Sortijske redove. Trebali su one
koji su razumjeli tehnologiju Drugih. On ju je razumio.
Boraveći među njima naučio je stvari koje su se sada
pokazale korisnima. Uostalom, bilo mu je dosta skrivanja,
straha, gladi i nedjelovanja. To nije bilo u skladu
sa Sortijskim načinima razmišljanja. Na kraju krajeva
- već je imao šesnaest godina. Bio je odrastao Sortijac.
Dali
su mu letjelicu, ušao je u borbu i borio se dobro,
tako dobro, skinuo je tako mnogo letjelica Drugih
koji su došli da ga ubiju i osjećao se tako dobro,
sloboda mu je tako prijala i
i onda je došla ta letjelica
kakvu nikada do tada nije vidio i znao je da je ne
može pobijediti, nije mu dopuštala da sleti i on se
vinuo, ona je krenula za njim i on je bježao i bio
je brži. Ipak, ne dovoljno brz. I baš se pitao nije
li besmisleno to što ga slijedi u dubine svemira kad
ga je presrela nova letjelica i pretvorila njegov
brod u vrišteću kuglu plamena.
Nisu
se potrudili čak niti uništiti kapsulu. Ostavili su
ga tu, samo Bog zna gdje u svemiru, da umre. I to
se događalo, bio je toga svjestan. Umirao je. Svijest
u njegovom uništenom tijelu gubila se, svakim trenutkom
sve više, sve brže. Sve do poslijednjeg, konačnog
trenutka kad će nestati svega.
Gotovo
da je prizivao taj trenutak. Jer bojao se koliko još
može izdržati. Bojao se da će ga Drugi naći, bojao
se da će ga Sortijci naći i ubiti. I bojao se da će
na kraju ubiti sam sebe.
II.
Duša
A
onda je odjednom počeo dolaziti do zaključka da i
nije tako loše umrijeti kad se prevlada početni strah.
Došao je do zaključka da je smrt neminovna, te da
je svako daljnje razmišljanje o njoj suvišno. U neminovnim
stvarima poput rođenja, smrti i hranjenja nikada nije
bilo previše govora u Sortijskim pričama. Možda zato
jer su ih svi bili previše svjesni, a onda ipak i
posve nesvjesni. Nije li to možda bio najbolji odgovor
na pitanje zašto je netko takav kakav je? Možda je
to bio slučaj i sa smrću. Svi su je bili svjesni,
ali samo oni na samrti mogli su je potpuno sagledati.
No, on, mada svjestan da je na samrti, nije mogao
sagledati ništa više od toga da dođe do zaključka
da smrt donosi strah kakav on do sada nije upoznao,
i kao ishod tog zaključka da je samo strah ono što
čini smrt tako užasnom. Ne smrt sama, već strah. I
mada je pokušavao ne razmišljati o strahu on je i
dalje postojao i ništa ga nije moglo potisnuti.
Sortijci
nikada nisu govorili o Duši i Bogu. Doduše, postojali
su neki od njih koji su rabili slične termine, ali
oni su većinom bili izopćenici društva i luđaci. Sortijci
nikada nisu gajili predodžbe da postoji život viši
od onoga koji žive jer racio nije dozvoljavao taakva
odstupanja. S tim u vezi one grupice Sortijaca koje
su propovjedale Stanje Duha i Stanje Božanstva kao
najviše netjelesno stanje mogle su se jednako smatrati
zastranjenim pojedincima koji su se priklonili ideologijama
Drugih. Oni su, uvjek suprotno shvaćanju Sortijaca,
upravo na pitanju Duše i Boga zasnivali sve svoje
postojanje. Skupine Sortijaca sa pričama o Duši i
Bogu postojala su i prije nego su Sortijci doznali
za Druge. Pripovjedanja o Staroj Vjeri postojala su
prije priča o bogovima koje su Drugi štovali. No,
ako su sve to ipak bile priče, kako se moglo objasniti
da su dvije tako različite vrste, koje su uz to dijelili
i tako različiti stupnjevi društvenog i tehnološkog
napretka i tolike svjetlosne godine, u većoj ili manjoj
mjeri imali vrlo slične legende? I nije li to moglo
nagnati pojedinca da se zapita nema li u tome svemu
ipak neke istine?
Osjećajući
kako je sa svakim satom i zalogajem koga je otkidao
sa svoga tijela smrt sve bliža, on se upravo pitao
isto.
Bile
su mu poznate teorije Drugih, ali nikad nije o njima
ozbiljno razmišljao. Dok je bio u Centru bio je previše
mlad, a kasnije nije našao ni vremena ni razloga zašto
bi o nečemu tako apstraktnom razmišljao. I dalje je
držao da bi samo ljudi koji su na samrti takve stvari
mogli ozbiljno shvaćati, ali kad je već došao do toga,
možda je svemu tome trebao posvetiti više pažnje nego
inače. Nije želio da ga nepoznato uhvati na prepad.
Ali, onda, priče su govorile da život oblikuje Dušu
i da bi o izvanživotnim pitanjima trebalo voditi brigu
mnogo prije nego što smrt zaprijeti. Pokušao se usredotočiti
na pitanje što je Duša, ali misli su mu bježale.
Pokušao
je pronaći u sebi ono što bi mogao nazvati Dušom,
ali nije osjećao ništa osim pustoši i bola. Pitao
se da li je istina ono što su neki govorili da postoje
oni koji su bez Duše i pitao se nije li on jedan od
njih. I na kraju: pitao se kako će sve izgledati kad
se završi i koliko mu je još ostalo do kraja.
Počeo
se moliti da sve završi što prije, sa što manje bola,
sa što manje osjećaja i da od sjećanja na kraju ne
ostane ni poslijednji bljesak vizije u zraku. Molio
je da je sve već gotovo. Molio je po prvi put u životu.
Molio je, mada molitve nije znao. Da je imao dušu,
možda bi molio i za njen spokoj. Ali nije imao dušu
i nije znao molitve i zbog toga je samo smrt, koja
će neumitno doći na kraju, bila stvarna. I zato se
molio njoj - svojoj jedinoj stvarnosti. Molio je da
dođe što prije i ugasi njegovu svijest.
Osjećao
je sve otvorene rane na svome tijelu, osjećao je prazninu
koja je sada bila umjesto njegove noge koju je pojeo
prije mnogo vremena i uzaludni, slabi pokušaj svoga
tijela da tu počne stvarati novu nogu. Kvržica meke
kosti oblože nježnom kožicom. Mrzio je tu izraslinu.
Ta izraslina je govorila o njegovom tijelu koje se
još uvijek nije dalo i nije željelo predati. Još borbe,
još toliko uzaludne borbe. Tako je želio da prestane.
Svakim trenutkom kojim se njegovo tijelo otimalo od
smrti njegov bi um sve više vrištao za mirom. Želio
je da se mrak konačno spusti.
Prestao
je uzimati hranu. Znao je da će na poslijetku njegov
želudac početi prerađivati sam sebe i da će glad postati
njegov najveći neprijatelj, želudac-zvijer koja će
ga izgrizati iznutra svojim moćnim sokovima i da će
na kraju umrijeti strašnom, sporom i bolnom smrću
od unutrašnjeg krvarenja. Kakva smrt! Čuo je za pojedince
koji su izdržali do kraja ili koji su bili prisiljeni
izdržati do kraja tamo negdje u zatvorima Drugih,
u njihovim laboratorijima i pod njihovim znatiželjnim
očima. Gledali bi ih kako se muče i čudili se. Oh,
Drugi su bili tako glupi i okrutni! Bili su nedostojni
postojanja. A, ipak, postojale su te priče
Sortijci
nikada nisu puno vodili računa o svim onim starim
zapisima i terminalima s bazama podataka koje su na
njihovim planetu postojale tko zna koliko stoljeća.
Bilo je vidljivo da su u određenom vremenu oni bili
vrlo napredna rasa, daleko naprednija nego su Drugi
sada bili. No iz nekih razloga civilizacija je propala.
Kada su stigli Drugi bilo je to prvi puta da netko,
poslje tko zna koliko stotina godina, poseže za znanjima
koja su čuvale napuštene sortijske knjižnice i univerziteti,
sada posve uništeni i vlažnom sortijskom klimom izgrizeni
ostataci onoga što je prije nekoliko tisućljeća bila
jedna od najmoćnijih civilizacija Mliječnog puta.
Ono što su Sortijci pamtili i što su još imali od
starih vremena bile su samo krhotine. Ono što su podaci
u njihovim bio-kompjuterima govorili bilo je
zastrašujuće.
Ali
da li su postupili išta drugačije kad su saznali?
Drugi, da li su Drugi išta promijenili u svom odnosu
prema Sortu kad su naposlijetku saznali istinu? Ne.
Moglo se reći možda samo to da su istrebljenja krenula
još krvoločnije, kao da se osvećuju. Nikada zapravo
nisu rekli u javnosti ono što su našli. Bilo je kao
da se stide. Bilo je kao da ih mrze zbog onoga što
su otkrili. Bilo je kao da im je nametnuto nešto što
ne mogu i ne žele priznati. Bilo je kao da ih je Svemir
postavio pred zrcalo da prvi put ugledaju svoj odraz.
I oni su okrenuli glavu, odrekli se svog odraza u
zrcalu i razbili ga. Možda zato, jer su naposlijetku
shvatili ono na što nikada nisu posumnjali: da su
cijelo vrijeme bili s pogrešne strane stakla. Da je
ono za što su možda mogli pomisliti da je kopija zapravo
original, i da su kopija zapravo oni sami. Ružna slika.
I od tog su trenutka znali su: moraju uništiti original,
da nitko nikada više ne posumnja. Moraju zatrti trag
onoga što je ružno i čega se treba stidjeti, što treba
uništiti. Mora nestati tog nakaznog paradoksa, jednom
za svagda.
Mogao
je to razumijeti. I on je ubio svoga oca.
III.
U očima boga
U
očima Boga stvari se događaju tako vrlo jednostavno.
Božansko biće tom svojom jednostavnošću samo naglašava
svoju uzvišenost i preko jednostavnosti naglašava
bitnost stvari ili pak nebitnost. U očima Boga život
pojedinca biva lišen svoje misterioznosti i tako pojednostavljen
biva sveden na svoju bit. U očima Boga entiteti su
samo zupci bezbrojnih kotačića u mašineriji koja se
sprema uništiti samu sebe.
Ali
što se događa kada je Bog čitava jedna civilizacija?
Što se događa kada je um Boga zapravo um milijardi
koji su zajedno samo um mase i svijest mase? Što se
događa ako takav Bog, stoglavi, stoživi bog, stvori
od svoje krvi i svoga mesa novu civilizaciju i onda
je napusti? Neće li dijete strijemiti da se digne
do visine božanskog oca i onda ga uništi?
I
neće li u tome u isto vrijeme imati i potpuno pravo
i potpuno krivo? Napušteno dijete, ogorčeno dijete,
zaboravljeno dijete. A Stvoritelj koja je vrijeme
satrlo u sjenku onoga što je nekada bio pada pod stopalom
novorođenoga. Nije li sudbina kučka? Dijete lišeno
legende, lišeno mita, lišeno stremljenja ka božanskom,
dijete koje gleda izborano lice svog senilnog Oca
Stvoritelja koji se više niti ne sjeća kad ga je stvorio.
To boli. To rušenje nade, to obezvrjeđivanje svih
onih beskrajnih milijardi koje su živjele i umirale
za Boga i koje su se nadale da će se u smrti spojiti
s njim. Spojiti sa čim? Sa ovim? Sa zvijeri koja je
lišena čak i one male ljudskosti da štiti svoje mlade?
Zvijeri koja će ubiti bez razmišljanja? Sirotoj, posrnuloj
zvijeri koja prijeti da istrijebi samu sebe jer je
postala nesposobna da kontrolira svoje ubilačke nagone?
I što da Dijete kaže na to? I što da kaže na ideju
da je stvoreno od toga bića i što da kaže na ponosnu
tvrdnju da je Dijete Boga, od Boga nastalo i da će
se ka božanskom dignuti? Što da kaže sad: da postat
ću ova zvijer, jer Zvijer je moj Otac? Ili da se odreknu
kao što su to oni učinili, Drugi, djeca jedne izgubljene
civilizacije.
I
dijete govori: Ja odričem se Boga koji me je stvorio,
jer snažan sam kao Bog sam i jer moje moći, moja etika
i moral jači su od Božjih. I stoga, kao takav, ja
jači sam od Boga, i stoga, kao takav, ja jesam Bog.
I neka se Naše Božansko Postojanje štuje. A sve ono
što prlja Naše Božansko Postojanje bit će uništeno.
Mladi
bogovi jedu stare bogove. Tako je od pomtivjeka. Na
grobu koljevka - novorođenče ubija Boga.
I
neka je molitva Bogu vječna. Ali svi oni pred čijim
oltarima danas ničice padaju svi oni koji mole neka
znaju: možda već sutra bit će sami žrtvom za novog
Boga koji dolazi. To je istina. To je istinsko postojanje.
Samo Svemir čuva tajne svih bogova koji su pali. A
samo življenje i stremljenje ka božanskom rađeno je
prema shemi koju samo bogovi znaju. I skica tog postojanja
ima samo jedno ime i zove se umiranje.
Otvorio
je komandnu ploču i bez oklijevanja gurnuo ruku u
kondenzator energije. U samo jednom trenutku sagorio
je i nestao. A energija njegovog postojanuja u tome
se trenutku spojila s prvobitnom energijom u kojoj
je Svemir prestao postojati. Svemir je pjevao. Svemir
je vrištao. Svemir je bio tih kao i uvijek.
Bog
je umro.
|